Tack🙏

Dagarna som gĂ„tt kan inte beskrivas annat Ă€n en stor varm pĂ„fyllnad av sjĂ€lvförtroendet och sjĂ€lvkĂ€nslan ❀
GĂ„rdagen i trĂ€dgĂ„rden dĂ€r personal kom ner frĂ„n hela huset och delade med sig av varma minnen frĂ„n vĂ„ra Ă„r tillsammans och det bjöds pĂ„ cider, fruktfat och sju sorters kakor med kaffe till . 
Dagens frukostfest med sagolik dekoration, hĂ€rlig buffĂ© och gĂ„vor i bĂ„de sĂ„ng/ord och paket. Hade jag inte vetat bĂ€ttre skulle jag tro att vi firade min 100 Ă„rsdag😊
Jag Àr övervÀldigad av all kÀrlek jag fÄtt och ni som förvÀxlar stolthet med skryt kan sluta lÀsa nu.

Efter att ha arbetat som verksamhetsansvarig trĂ€dgĂ„rdsmĂ€stare pĂ„ Haga trĂ€dgĂ„rd, FjĂ€rilshuset sa jag upp mig för att helt och hĂ„llet arbeta som egen i Krusmynta Lust och FĂ€gring som jag och Ă€lskade Ă€ngla Annika startade 1999. (Vilka roliga Ă„r vi hade tillsammans!!! )
Av olika skĂ€l skildes vĂ„ra yrkesvĂ€gar Ă„t men vĂ€nskapen var stark in i det sista🙏
Parallellt med design av olika utemiljöer, bla Mosebacketerrassen visade jag skisser för nĂ€mnden i Solna, hur en hĂ€lso/terapitrĂ€dgĂ„rd  pĂ„ Skoga omvĂ„rdnadsboende skulle kunna utformas och sedan 2002 har jag utvecklat trĂ€dgĂ„rden till den fantastiska oas det Ă€r idag.
Jag mĂ„ste förtydliga att det dĂ„, för 20 Ă„r sedan var lĂ„ngt ifrĂ„n sjĂ€lvklart att utemiljön var nĂ„got som prioriterades pĂ„ omvĂ„rdnadsboenden och jag Ă€r vĂ€ldigt stolt att vara en del av den utvecklingen, inte bara pĂ„ Skoga utan mĂ„nga andra stĂ€llen i Sverige Vet inte hur mĂ„nga föredrag jag haft under Ă„ren om utemiljöns betydelse för hĂ€lsan och hur man skapar en oas.
Hur som helst, varje torsdag har jag haft trĂ€dgĂ„rdscafe med föredrag om skiftande Ă€mnen och trots att det stundtals varit svĂ„rt att fĂ„ tiden att rĂ€cka till (dĂ„ jag haft uppdrag över hela Sverige) har torsdagarna varit heliga.

Parallellt har jag utbildat mĂ„nga, hĂ€rliga och vetgiriga  deltagare inom sĂ„vĂ€l kultur, etik som trĂ€dgĂ„rd och under Ă„ren har verksamheten  vuxit till att bli ett unikt exempel pĂ„ hur den gröna sektorn  (trĂ€dgĂ„rd) och vita (vĂ„rd och omsorg) verksamheten kan paras ihop och bli nĂ„got fantastiskt, det jag kallar Skogamodellen.
SjĂ€lvklart Ă€r ingen oumbĂ€rlig sĂ„ under mina lĂ„ngresor dĂ„ jag varit borta 3-4 mĂ„nader har mina fina, fina kollegor sköt det hela, vad skulle jag gjort utan dom? 
Allt har sin tid och nĂ€r jag nu lĂ€mnar över stafettpinnen till BĂ€sta Johanna, kĂ€nner jag mig fullstĂ€ndigt trygg att hon inte bara kommer förvalta verksamheten utan Ă€ven utveckla den med sin kunskap och med stöd av alla fantastiska kollegor pĂ„ Skoga!
Nu gĂ„r livet in i en ny fas dĂ„ inte torsdagen Ă€r lĂ„st vilket ger möjlighet till mer umgĂ€nge med barn, barnbarn, slĂ€kt och vĂ€nner❀
Och snart kommer purfĂ€rska  GLÄDJE & KULTUR i Sverige AB att erbjuda Absolut glĂ€dje i form av intressanta och roliga kurser, föredrag och workshops. HĂ„ll ögonen öppna!
Önskar er alla en kreativ och kĂ€rleksfull helg☀☀☀ (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)




Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0