đŸŒș

GÄrdagens besök i Giardina La Mortella som utsetts till Italiens vackraste trÀdgÄrd var en glÀdjerik upplevelse. TrÀdgÄrden Àr skapad utifrÄn stor kÀrlek och det syns. Förutom alla vÀxter gömdes överraskningar överallt och det Àlskar jag. Konst och kultur i en hÀrlig blandning. NÀr jag gick förbi konsertsalen höll en man pÄ att stÀmma flygeln och jag kan bara fantisera om vilken kÀnsla det mÄste vara att sitta dÀr och lyssna pÄ musik.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Sista besöket blev det kungliga slottet i Caserta som jag nÀstan skÀms att jag inte hört talas om.
Byggt för den napoletanska kungafamiljen och med en arkitektur i klass med Versailles Ă€r det en upplevelse. Historien Ă€r vĂ€ldigt intressant sĂ„ det tycker jag ni ska lĂ€sa pĂ„ sjĂ€lva om intresse finns. TyvĂ€rr var parken runt omkring eftersatt men med fantasins hjĂ€lp kan man ana dess storhet Ă€ven dĂ€r. VĂ€l framme pĂ„ flygplatsen förstĂ„r jag hur insekterna kĂ€nner nĂ€r de blir besprutade. Tacksam för en fin vecka i Italien och ser framemot hösten i Sverige☀


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0