🌿

En fin dag att vara turist i sin egen stad. PĂ„ kulturhuset pĂ„gĂ„r fortfarande utstĂ€llningen om kvinnorna i Klara och jag upptĂ€cker nya saker nu Ă€n första gĂ„ngen jag sĂ„g den. I Jakobs kyrka beundrade vi de vackra kyrkfönstren och pĂ„ Nationalmuseum sĂ„g statyerna i ljushallen nĂ€stan levande ut i ljuset som strilade in genom glastaket. Under promenaden utefter strömmens virvlande vatten pratade Renee och jag  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

om sumprunkare, blomstervalet i urnorna som pryder slottet och livet i stort. Livet som just idag, om möjligt, kÀndes Àn mer levande. Den lille bronsgossen vid finska kyrkan hade en stor myntskatt av all vÀrldens valutor strödd omkring honom och pÄ Pharmarium, ett av mina favoritstÀllen njöt tyskar, amerikanare och vi av stans godaste drinkar. Under hela dagen gick vÄra samtal i bÄde dur och moll med skrattet stÀndigt nÀrvarande. Avslutningen pÄ 19 glas, med rosevin tillverkat pÄ Lidingö gav mig Äterigen insikten om att livet Àr en gÄva liksom det Àr att ha nÀra och kÀra.
Djupt tacksam att fĂ„ vara med en stund till. 🌿


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0