Måndag morgon🌺

Måndag morgon🌿
En intensiv helg med privata dilemman, städning, odling och många känslor. 
Alla dagar, helger, veckor, månader eller år har påverkan på oss, vi formas av det vi upplever, naturligtvis.
Om jag ser tillbaka på livet som vi alla gör då och då är det starkaste ordet kärlek. Ett ord som är positivt, varmt och ger kraft lika mycket som avsaknaden därav ger det motsatta.
Jag har haft förmånen att upplevt föräldrar som gett mig den livsåskådningen som gåva, att kärlek och vänskap är det enda som växer ju mer man slösar med det.
Och visst är det så att jag följt den känslan på gott och ont. 
Bara en gång har livet lurat mig och lett mig i fel riktning men då var det en väl förklädd ulv i fårakläder, en "människa" vars ondska fick människor att vissna omkring hen. Som lyckades klä ut sig så väl att de utanför bara såg fåret.....
Vänskap är också kärlek och där är ärlighet, lojalitet och känslan att vilja varandra väl är en stor del.
Finns det en finare känsla än att känna fullständig trygghet i en vänskapsrelation, en känsla att vad som än händer vill den här vännen mig väl och hen vet att jag känner detsamma.
Känslan av att finnas där för varandra i vått och torrt eller glädje och sorg.
Helgen gav kärlek på alla sätt, att få frågan ställd om jag behöver hjälp på något sätt, handfast hjälp och kärleksfulla, positiva små meddelanden (ibland är det fint med mobiltelefoner och offentliga medier) som ger glädje, tro och hopp.
Känner stor tacksamhet och kärlek♥️ (null)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0