Varje dag är en gåva🌸

I lördags var dagen solig och krispig. Tankarna kom och gick på hur lördagen skulle vara fylld av då natten kom.
Med fingret upp i luften för att pejla hur vinden låg bestämde jag mig för att åka till djurgården och promenera.
Det var mycket folk, som liksom jag och min vän i längtan efter sol och glädje, vandrade runt. När vi passerade Nordiska museet där en av utställningarna var om 50 talet gick vi in och visst blev det många minnen och skratt, trots att vår uppväxt snarare hörde 60 och 70 talet till.
Likt två förväntansfulla barn, väntade vi på att vår tur skulle komma, att få undersöka norrskenets rum. Ett svart rum där stjärnnatten strålade och slöjor i rött och grönt dansade över himlen.
De dukade borden från olika århundraden,  där jag alltid upptäcker något nytt blev till än större glädje för vännen som aldrig varit där. 
Åh vad det stämmer att delad glädje är dubbel glädje! Att ta del av andras traditioner, erfarenheter och syn på vad livets glädje är, likaväl att mötas av nyfikenhet över sina egna upplevelser är en häftig känsla. Kanske det är därför torsdagens trädgårdscafeer ger glädje varje vecka, där veckans tema alltid ger efterföljande, intressanta diskussioner.
Men nu var det lördag och lunchen på Lilla Hasselbacken var enkel och robust.
På kvällen var det 50 årskalas hos fina vännen Susanna som både bott och levt delar av sitt liv i andra länder. Afrika, Vietnam och USA är bara några av dem och tillsammans med hennes intresse att hoppa fallskärm, flyga eget flygplan m.m blev festen en häftig blandning av kvinnor hon delat sitt liv med. 
Ja, det var bara kvinnor och det var ett medvetet val eftersom vi många gånger, (kanske ju äldre vi blir)så lätt öppnar upp hjärtat för ännu en syster.
Utan överdrift kan jag säga att när jag väl somnade fram mot småtimmarna var det med ett leende på läpparna och stor tacksamhet i hjärtat.
Livet är gott 🌺 (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0