Onsdag

Luften är kylig men frisk och doften ger minnen från höstar som varit. 

Det är något speciellt med lövens förruttnelse, svampsporer och fuktigt, fortfarande grönt, gräs som förlorat kampen att stå rakt upp och nu ligger vågrätt efter marken. 
Naturen förbereder sig inför vad som komma skall, vintern.
Även vi människor börjar förbereda oss för att gå i vila, åtminstone när det gäller att vistas utomhus. 
Efter att ha rest mycket i livet känner jag tacksamhet över våra årstider och skillnaden dem emellan. Precis som livet har olika faser, har naturen det. Var på en fransk ö, vars namn jag får återkomma till, som pga sitt läge hade samma väderlek året om, så trist! Men att vintern är så lång i Sverige känns inte heller jättekul så jag har viss förståelse för dem som väljer att vara borta några månader i södra Europa där vädret är perfekt vintertid, inte för varmt, inte för kallt. Jag skriver några månader för två månader är nog gränsen för att det skulle kännas bra att vara borta från sina nära och kära (jo jag vet, har varit borta både tre och fyra månader och då blev längtan stor)
Tänkte åka till Cuba efter jul med vänner, visserligen bara flr tre veckor men eftersom jag väntar mitt första barnbarn 27 dec blev valet lätt. Resa kan jag göra hela livet men att missa den upplevelsen skulle jag nog ångra hela livet!
Så nu blir det vinter i Sverige och tänk jag ser fram mot det. Jag har ju rest väldigt mycket i år, Tyskland, Skotland och Frankrike, alla resor fantastiska på sitt sätt, så nu känns det skönt att vara hemma.
Ser fram mot tända ljus, umgänge med familj och vänner, teaterbesök och utställningar, kärlek och glädje.
Och allt detta i det land jag älskar mest, Sverige!
Önskar dig och mig en fin, kraeativ och glädjefull onsdag🌺



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0