lördag

Lördagsmorgon och känslan av höst kommer krypande. Termometern visar på 12 grader, inomhus och det är lite i kallaste laget. Fördelen med att sova i en kolonistuga på hösten är att sömnen är så otrolig god, man ligger nästintill däckad.

Att det blir så är nog resultatet av att kroppen går in i vila, för att inte slösa på energin i onödan.
Jag kollar på SMHI och ser att än så länge väntas ingen frost och det ger mig glädje för jag har mycket som ska tillvaras. Äpplen, tomater, krassefrön och örter som persilja och timjan. 
Efter första året har jag lärt att känna jordens struktur, väderstreckens påverkan och var dränering finns och inte finns. 
Jag har mött nya fåglar, ekorrar, kaniner, rådjur, hundar, katter och människor. Samtalen under middagar, fikastunder och söndagsbruncher har handlat om växter, musik, livet och vad det innebär i glädje och sorg.
Idag väntas umgänge med fina människor och vernissage.
Vilken rikedom🌺
Önskar dig och mig en fin dag



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0