Tisdag

Idag har livet känts lite som att vistas i en glaskupa. När omskakande saker sker är det sällan vi är förberedda.
Om gårdagen var en gryta av sorg och glädje där den avslutande middagen på Melanders fisk i trevligt sällskap, fungerade som tröst, har dagen idag varit en blandning sinnesstämningar. 
Långa telefonsamtal om kommande uppdrag, begravning och på kvällen repetitioner med musiker inför söndagens konsert. 
Begravningen var slutet på en fjorton år lång vänskap som för alltid kommer lämna spår hos mig. 

För första gången gjorde jag en speciell begravningsdekoration med baktanke, en samling påskblommor i en korg. Efter begravningen, på väg ut ur kapellet lyfte jag upp korgen och gav gästerna varsin kruka teet a teet, påskliljor i miniformat. Tanken var att de skulle planteras i trädgården eller på balkongen och därmed påminna om personens liv varje vår de blommade och jag tror det var uppskattat. 
Nu börjar ögonlocken sluta sig och sömnen kommer smygandes. Godnatt, i morgon är en annan dag

Skriv inläggstext 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0