Midsommarafton

Vilken fin och trivsam midsommar det varit i gott sällskap. Midsommaraftonens buffé med sill, lax och massor med annat gott smakade extra gott i det fina vädret. Firandet med skjutbana, pilkastning och femkamp till tonerna av trubadurens visor gav känslan av att vara i en folkpark, och det var en fin och trygg känsla. Det var som midsommarafton var förr och  när glädje och vänlighet var grundentill allt. Efter kaffe och tårta blev vi trötta och tog en liten tupplur och allt var så där avslappnat härligt som det bara är när man umgås med människor som  är bra.

Helt plötsligt ropar en person hallå och en man bärandes på en kartong berättar högtidligt att jag vunnit andra pris i skjuttävlingen, efter en polis. Gissa om jag känner mig mallig! I morgon ska jag prova priset, en bordsgrill och bjuda in någon trevlig filur på middag tror jag.
Nu ska det bli väldigt skönt att få sträcka ut kroppen och bara vara.
Nej förresten, jag ska ut och plocka sju blomster och lägga under kudden, för vem vet som kommer på besök i drömmen😏
Önskar dig och mig en fin fortsatt midsommarkväll och kommer orken tillbaks kanske jag antar inbjudningarna jag fått och traskar bort mot dansbanan, natten är ung
🌸🌸🌸🎶🎶🎶🌿🌿🌿💕💕💕



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0