Fredagskväll

Fredag efter en arbetsvecka som varit minst sagt varierande. Det känns tydligt att semestern är på väg för många och att det blir lite mer avslappnat i beslut som ska tas, man vill liksom att det ska vara avklarat innan ledigheten.

"Det blir säkert bra, vi kör på den idén, vi återkopplar i augusti"
Summerar jag första halvan av året har det varit mycket jobb, nya frön som såtts och en del resande som varit både lustfyllda och lärorika. 
Att utbilda mig till läkeörtoedagog är mer omfattande än jag trodde och när jag även valt att fördjupa mig i Hildegard von bingens livsåskådning blir det en hel del läsande kring detta vilket stimulerar hjärnan.

De senaste halvåret, ja kanske tom åren har även varit en resa i livets överraskningar som inte varit helt smärtfria. 
Min livssyn gällande människans natur har fått sig om inte en knäck så i alla fall en kalldusch som väckt mig ur oskuldens sömn. Den att alla människor är goda innerst inne, jag är inte så säker på det längre. 
Jag trodde aldrig det skulle hända, men jag har mött människor som vill skada och som är genuint elaka, som liksom livnär sig på att förtrycka, håna och verbalt/psykiskt misshandla andra och verkar njuta av det. Så sorgligt för alla
Men nu är det fredag och jag känner värme från människorna, de som är äkta och goda.
Vinet i mitt glas är gott och musiken från Spotify ger mig glädje.
Snart ska jag krypa ner i rena lakan och förhoppningsvis drömma goda drömmar, i morgon är en ny dag🌺



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0