Lördagsmorgon i sängen

Jag hör hur det kvittrar utanför fönstret och igår var det 6 grader varmt. Människor satt vända mot solen och snön har smält bort. Det är nästan så jag glömmer att det är januari även om det i bakhuvudet finns en beredskap om att det kan bli kallt igen. 


Just kvittret från fåglar sätter igång en känsla av glädje och framtidstro, en positiv förväntan om vad som komma skall och jag känner glädje djupt i mitt hjärta. 
Glädje att få vara i ett sammanhang, med människor som jag tycker om och som tycker om mig, ja en del tror jag tom älskar mig som jag älskar dem. Relationer som är äkta från hjärtat.
Livets klocka tickar på och bara vi själva tar beslut om vad vi fyller det med och det ser olika ut för alla.

Jag är så tacksam att jag verkligen fått förmågan och konsten att leva och njuta, att somna varje kväll med känslan av att verkligen varit med i livet medan det pågår.
Samtal med intressanta personer, krävande men roliga uppdrag, spännande teaterföreställningar, gripande filmer, konserter med artister som har guld i struparna, resor till länder och orter där jag får lära mig andra kulturer och träffa främlingar som blir nya vänner, middagar i umgänge med älskade barn med respektive som ger ännu fler hjärtan att få dela glädje och sorg med, fantastiska måltider på restauranger där både miljö och mat är värt varenda krona.

Sist men inte minst, tackar jag mina föräldrar som gett mig förmågan se vad äkta kärlek är, att ge och få kärlek som är generös och från hjärtat, som inte vill något annat än att den man älskar ska må bra och få ha sin själ i fred. Som inte kräver lydnad eller krav på att ändra vem man är eller äga någons hjärta och tankar, som vet vad ordet älska betyder på riktigt.

Snart ska jag iväg på brunch och långsamt njuta av varenda tugga i det bästa av sällskap, ett av mina barn, för att senare gå på födelsedagsfest. En fin lördag väntar!

Önskar oss alla en kärleksfull och glädjerik lördag:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0