Ring så spelar vi

Lyssnar på Ring så spelar vi och känner lugn. Det är som ett riktigt lugnande nervpiller som vaggar in mig i en känsla av trygghet, att allt blir bra. För de flesta av oss innebär dofter, musik och miljöer att vi hamnar i en sinnesstämning som beroende på om minnet som kommer på besök är positivt eller negativt. Ring så spelar skapar just en sån känsla, värme, trygghet och snällhet. 

Minnen av rena lakan en lördagsmorgon där sommarregnet knattrar mot taket ute på Ingarö och skogsluften som strilar in i rummet ger kraft. Eller doften av nybryggt kaffe med ljuvligt god smörgås där  pålägget består av ägg och kaviar en vintermorgon med snöflingor som singlar ner utanför fönstret
Lugnt och skönt, eller glatt och förväntansfullt, men aldrig negativt eftersom då sätter jag inte på radion. Då har livet gjort sitt eget kanalval och hittat Spring så felar vi där tankarna springer maraton tills de utmattande passerar mållinjen och somnar. Men det är ok, insikten om att livet består av 50% glädje och 50% sorg gör mig lugn och får mig att just i denna stunden lyssna på Lisa Syrens behagliga röst, gissa rätt på frågorna och äta en omelett där äggen är en gåva från glada, fria höns. Ute är det grått och kallt men i hjärtat sol och varmt.
Önskar oss alla en fin lördag



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0