Leva livet ❤️

(null)

Igår träffade jag mina kära kollegor från tiden när vi jobbade på Maria ungdom, kvällen var som alltid fantastisk och vi insåg att vi aldrig vill vara utan varandra, hur gamla vi än blir. Vad vi även konstaterade var att det finns så mycket roliga saker kvar att göra i livet, bara man tar emot gåvan.
Ta bara söndagen som exempel, eldfester medmusik på Djurgården, julmarknader, blues på ångbåt med utsikt över den vackra skärgården i vinterskrud, intressanta samtal med både gråt och skratt med familj och vänner. Grillning på kolonin med trevliga kolonister som brinner för odling och det gröna i livet. 
Planering inför 2018 med upplevelser, konst, hantverk (har fått tillgång till ateljé som det ser ut) och resor till ställen långt bort och nära. 
Börjar visserligen bli rätt trött på att resa och vara borta för länge då jag ju blir farmorsnart och vill följa med på det äventyret som en närvarande sådan och det kan ingen resa i världen slå! Kanske det dock blir en äventyrlig resa nästa vinter, men då vore det så kul att resa med familjen, mina barn.
Vi får se, det är bara att jobba på 🌺
Men tillbaks till söndagen, först en god frukost sedan pepparkaksbak och grillning, för att avsluta med eldfest på Djurgården.
Älskar livet och är tacksam att att få dela det med dem jag älskar, barn, släkt och vänner och kärleken som alla är värda att få uppleva.
Viktigast är dock det att ♥️förstår att ett helt liv förflutit för oss båda innan vi träffats med allt vad det innebär, barn, vänner m.m och att återstoden av livet självklart delas mellan dem.
Annars blir ju relationen ingenting annat än ett instängt fängelse där man ser varandra som ägodelar eller slavar utan rätt till eget liv.

Önskar oss alla en fin söndag med goda samtal och många skratt
♥️



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0