Godnatt

Vi lever i ett kontroll samhälle där allt vi gör registreras. Nej, jag är inte paranoid utan helt enkelt realist.
På Facebook dyker det upp vänförfrågningar kopplade till min adressbok, Det kan vara kollegors namn, kunder, leverantörer, ja alla som jag någon gång haft att göra med helt enkelt. 
Visst känns detobehagligt att vara så utlämnad men även om det låter konstigt har jag liksom vant mig 
Det har till och med blivit så att jag kommer på mig själv att bli irriterad eller snarare brydd, då jag efter att ha sett en person vara online som sedan inte svarar när jag ringer. 
Men herregud, jag har ju sett att hen har tagit del av mitt meddelande och ÄNDÅ väljer att inte svara. Trots att hen vet att jag SER att meddelandet är läst, svarar hen inte, vilket känns som jag är osynlig, obetydlig. Nu vet jag att den reaktionen hos de flesta kan tolkas som barnslig, ja rent av ett tecken på dålig självkänsla och det kanske ligger något i det, men.... Det är ändå jobbigt att inte känna sig viktig och prioriterad.
Nu går snart kvällen in i natt och jag ska plocka ihop för natten. Jag är trött i både kropp och själ och säger därför godnatt till alla ni människor, vart ni än befinner er. I morgon är en ny dag! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0