Utsikt över vatten

Att miljön runt omkring oss är betydelsefull tror jag vi alla vet, därför känns det extra bra att arbeta där jag gör, just nu. Faktum är att de uppdrag jag har för tillfället, samtliga ligger belägna med utsikt över vatten. 
Någon dag i veckan spejar jag ut över Mälaren med Tranebergsbron i synfältet, en annan från 15 våningars höjd, med utsikt över viken från havet i Nacka och det tredje stället ger kulturtarmen näring. Med stolta ekkronor som till viss del skymmer sikten, har jag Saltsjö kvarn rakt över och Thielska galleriet i vänstra ögonvrån.

Jag tittar ut genom fönstret, samtidigt som jag pratar om hur vi ska vara mot varandra för att göra gott och må bra,  trädgårds helande kraft för hälsan eller hur man använder pelarborren på bästa sätt. Oerhört varierande, krävande och kul! 
Just arbetsglädje, att skapa är nästan lika stark glädje som social gemenskap och kärlek, därför somnar jag med ett leende på kvällarna och känner stor tacksamhet att jag fortfarande har förmånen att få utvecklas som människa och skapa

Arbeta är ju som sagt bland det roligaste som finns, tillsammans med att umgås med nära och kära, äta gott, gå på teater, konsert och resa till andra kulturer nån gång ibland. Jag tror förresten att jag ska göra på samma sätt som på Stockholmkartan, fylla i de gator jag gått på och sedan prova nya. För så är det, jag vill gå på nya gator, prova nya glassar och nya kulturer. 
En del återkommer till samma land, år ut och år in och som ser samma isberg, hotell, naturreservat eller stränder, bungalows, maträtter och människor, men jag är för nyfiken för det, för kunskapstörstande och filantropisk, jag älskar att möta nya människor. Pröva nya maträtter och vidga vyerna.

Nu ska jag låta både kroppen och hjärnan sova för i morgon ligger dagen som ett oskrivet blad. 
Godnatt alla människobarn, var ni än befinner er.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0