Lördagstankar


Senaste månaderna har jag, liksom de flesta andra arbetat intensivt, men även fyllt på kraft med hjälp av goda möten. Idag kände jag stark glädje och tacksamhet att jag får möta så många intressanta människor och det vill jag gärna dela med mig av. 

Under de senaste månaderna har jag utbildat en grupp härliga människor i etik och kultur. Att få se  likheter och olikheter ur  perspektivet från 15 olika länder och tolv olika språk har verkligen tillfört ny kunskap och stor glädje, för mig och förhoppningsvis även mina kursdeltagare! För att inte tala om knytkalaset vi alla bidrog till, med musik!

Mina duktiga kurskompisar från läkeörtpedagogutbildningen som gett mig nya vänner och framtida kollegor inom växtrikets hemlighet, ingen nämnd och ingen glömd:)

Ordet i centrum på Matmekka i Etnografiska museet, har för mig och andra blivit en oas som ger näring till både kropp och själ. Nya möten med människor ger orden " främlingen är vännen du ännu inte lärt att känna" en innebörd. 

I onsdags pubkväll på Skoga där jag vanligtvis håller trädgårdscafe. Tänk er glädjen hos 100 årsrika personer som åt, drack, dansade och lyssnade på Storbandsjazz framfört av 12 skickliga musiker. Att rullstolsdans är konditionskrävande vet jag, men att få träningsvärk måste väl ändå vara ett bra betyg på att lusten driver allt!      

Så glad över den härliga gemenskap det innebär att sjunga i en sånggrupp och kör. Efter  övningar, knepiga stämmor, lekfulla sånger och många skratt ser jag fram mot Bio Rios singalong visning av filmen Hair, där vi ska värma upp besökarna med lite sånger. Kom dit och sjung vetja!

I kväll träffas häxorna (ni vet vilka ni är) efter jag tänt ljus för mina nära och kära där även Annica och Christina  finns med, även om de inte längre vandrar på jorden men bor i hjärtat.

Det är nog sant som forskningen säger, att vad de flesta ångrar på dödsbädden är Inte att de rest tillräckligt eller jobbat mer utan att de inte umgicks mer med sina nära och kära, att det är att leva på riktigt. 

November må vara mörk men i hjärtat skiner solen tack vare ni fina, goda och äkta människor som finns omkring mig, ni som vill mig väl och får mig att känna att jag duger och älskar mig för den jag är, tack för att ni finns i mitt liv!

Önskar er en fortsatt fin lördag omgiven av kärleksfulla människor, de som finns här på jorden och de som befinner sig på en annan galax



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0