Godkväll

Kväll och det är svart utanför fönstret. Jag är fortarande väldigt förkyld men var "tvungen"att åka på några jobbrelaterade möten. Det är vid dom har tillfällena som jag tycker det skulle vara skönt att bara vara anställd, gå till jobbet,  sedan hem och i slutet på varje månad få hem ett lönekuvert. 
Nu blev det dock ett kreativt och inspirerande möte som förhoppningsvis leder till ett roligt uppdrag, gällande utveckling av en trädgårdsverksamhet. 
Trots att näsan är knallröd och snoret droppade ner på mina fina, stickade vantar kände jag mig glad då jag åkte hem. 
Jag tror att just arbetsglädjen är det som styr mycket av det vi gör i vardagen. Glädjen att skapa något, att använda sig av de gåvor man fått och det kan vara av alla möjliga skilda saker. 
Att använda sin röst om man fått gåvan att sjunga, använda sina händer om man fått hantverksgåvan, att bruka jorden och odla om man fått gröna fingrar, ja, helt enkelt att förvalta det vi fått ger glädje. Det och förmågan att ge och få kärlek, som också är en gåva vi fått för att förvalta och vårda.
Godväll






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0