Fredagsfrukost

Lyssnar på söndagsintervjuer i P1 med Barbro Lindgren och fascineras av denna levande flicka som är 79 år. Hon pratar om livet och döden på ett sätt som är trösterikt och vackert. 
Väldigt osentimentalt säger hon att det räcker snart, att hon är nöjd och det är naturligt att dö. 
Men det som ger mig glädje och påfyllnad är hennes fullständigt chosefria sätt, att rent och avskalat konstatera att hon alltid följt sin inre röst. Att hon ansträngt sig för att göra det hon velat, det som hon känt varit det enda valet.
Känner en stark samhörighet eftersom det för varje år som går blir tydligare och tydligare att de beslut jag tagit då jag följt hjärnan i stället för hjärtat, alltid varit de jag ångrat.

Tänker på gårdagen och inspirationsträffen på Galleri Darling som var resultatet av ett val gjort med hjärtat. Trots att det är en hektisk period med mycket arbete blev gårdagens träff ett avbrott som förhoppningsvis leder till framtida, kreativa samarbeten.
Det goda sommarbålet fyllt av bär tillsammans med möten och sång med härliga människor gav glädje och inspiration.
Nu en härlig kopp kaffe denna långa fredag
Önskar alla som finns, människor, djur och växter en fin dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0