Godnatt

I går firade Skansen 125 år och självklart ville jag vara där. Att det sammanföll med måndagens jazz, med Svante Thuresson var bonus.
Kvällen var ljum och utsikten över Stockholm var hänförande och magisk.'
Från scenen strömmade tonerna från piano, saxofon och klarinett och himlen var precis lika blue som temat, Blue Monday. 
Jag verkligen älskar Stockholm och Skansen, så är det. Känslan att känna en stad utan och innan är häftig, det är som att traska omkring i ett par väl ingångna skor, utan risk för skavsår.
Även med förbundna ögon skulle fötterna hitta vägen från Obsetvatoriegatan 22 till Matteusskolan på vanadisvägen. I tre år, dvs gamla högstadiet, vandrade jag gatorna fram till skolan där citat som "hedra din fader och moder", "kunskap är makt" m.m  fanns målat på fasaden. 
Nu tänkte jag skriva något spirituellt och fyndigt men ögonen faller ihop och hjärnan har gått hem för dagen. 
Därför önskar jag er en riktigt god nattsömn, var ni än befinner er
Godnatt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0