Med tidning och kaffe blir allt bra



Jag vaknade tidigt och med kaffekoppen i ena handen och tidningen i den andra, kröp jag ner i sängen.
Efter några år då jag av olika skäl inte haft morgontidningen tog jag för någon månad sedan beslutet att återigen skaffa en prenumeration och vad jag njuter!
Känslan av lycka, då jag först sorterar de olika delarna är den samma som när jag skulle öppna födelsedagspaketen som liten, eller stor. Huvuddelen, kultur, Stockholm, bilaga med intressant innehåll och sist och minst sporten.
Det blir som en ritual, nej nu skrev jag fel, jag skapar en ritual där kaffet står på stolen vid sängen och jag ser till att precis som man rastat en hund, vara nykissad och så kryper jag ner i sängen. 
Kuddarna är lagom upp-puffade och likt den tecknade ormen i Disneys Robin Hood inslag på julafton, lutar jag mig bakåt och lägger mig till rätta.
Koncentrationen är stor men efter ett tag, trycker jag ner knappen på radion och sätter på ring så spelar vi. För mig fungerar det programmet som en terapisession, en trygg företeelse i det kaos som livet ibland är. 
Ring så spelar vi med likadant innehåll som det alltid varit, människor från hela Sverige, alla med sin egen historia ringer in och är alltid lika glada att komma fram, även om de inte svarat rätt på frågan.
När huvuddelen är färdig fortsätter jag till kulturdelen och sedan stockholmsdelen, för att avsluta med sporten som jag ser som vermoten i en dry Martini, behöver bara svinga med tidningen några sekunder så är den färdigläst.
Nu är jag redo att stiga upp, duscha och möta en ny lördag som även den är som ett tidningsblad, om än oläst.

Önskar alla människor en kärleksfull dag


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0