När juldagsmorgon glimmar

Igår var det julafton och en väldigt mysig sådan. God mat, god dryck, Kalle Anka och på kvällen TP, den nyaste versionen.....

Varför punkter efter meningen tro? Jo, i just det spelet märks det tydligt att tiden går, åtminstone lila och orange ämnena , sport och fritid, kultur.
Sportfrågorna är jag usel på, fritid ok men kultur brukar vara mitt starka ämne men vad har hänt?
Frågor om tv serier jag aldrig hört talas om, artister vars namn låter likadant och andra konstigheter som fick mig att känna mig som åttio, minst. 
Geografi har aldrig varit min starka sida ( det sägs att Stockholmare är sämst) och det var lättare när Ryssland var Ryssland och inte uppdelat i en massa små länder som alla slutar på stan. Kirgistan, Usbekistan osv.
Inte blev det många tårtbitsformade bitar  i den lila  speltårtan av plast och självklart vann dottern med pojkvän, frågorna passade säkert jättebra samtidigt som lag Ulla fick de svåraste frågorna( nä jag e inte bitter) 
Nu ligger jag i soffan hos värdparet och tittar ut över Trädtopparna i Saltsjöboo, himlen är underbart vacker men jag har blivit lite mätt på soluppgångar i brinnande färger.
Så snart någon har vaknat (vill inte väcka någon med köksslammer) ska jag dricka kaffe och ta en hård smörgås med skinka, vad annars en vacker juldag som denna.
Önskar er en fin dag omgiven av kärleksfulla och kloka människor
❤️



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0