Eftertanke

Vaknade upp precis med utsikt över sockerbetsåkrar och fällt fyllda av spannmål. Jag har sovit hos min vän Susanna och det slår mig att varje kväll är det en ny säng jag vaknar upp i. Igår Ylva, idag Susanna, imorgon Marie och dagen därpå Lotta osv verkligen
"Wherever i lay my hat, that's my home"
Blev ledsen när jag på FB läste att en fin arbetskamrat från Maria ungdom hade dött, jag skriver inte gått bort för det låter lite konstigt, som om hon skulle komma tillbaks.
Hon var från Åland och jag minns starkt när hon på sin vackra finlandssvenska uttryckte, till tröst en gång när jag var ledsen " Ulla, man får inte låta tankarna ockupera hjärnan" Fina ord som jag mer och mer förstår innebörden av.
Nu ska jag strax upp och dricka kaffe,  äta en god smörgås och njuta av att få vara med ett tag till, det är ingen självklarhet utan något att verkligen vara tacksam över.
Idag får Synnöve vara med mig i allt jag upplever. Önskar er en fin dag



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0