I salta vatten och djupa skogar

Efter några dagar som tillbringats mellan två ytterligheter, har jag nu återkommit till Huvudstaden.
Ytterligheterna består i vistelsen på Varbergs kurbad, underbart beläget med havet utanför, Kattegatts salta vatten i en 32 gradig oval inomhuspool med duschar där valfrihet att välja vårens, sommarens eller höstens duschupplevelse blandades med olika bastubad. 
Som kontrast till detta, racing på Falkenbergs bana.
Folk som trängs runt bilarna vars förare är allt från bönder till prinsar, jodå, Carl Philip var där och vann sin första Stcc seger.
Överallt strömmar människor omkring och i hus på hjul umgås man dricker 11 kaffe och umgås med varandra som en enda stor familj.
Jag får känslan att samhörigheten med varandra kanske är viktigare än racingen i sig, men jag kan ha fel.
Nåväl, efter en dag bland alla racingfantaster var det väldigt skönt att krypa ner i vattnet, slappna av och bara flyta omkring i det salta vattnet. Känslan av total avslappning förstärktes av det faktum att vi var själva i poolen, att de flesta åt middag.
Det var en magisk kväll och det var som om tiden, ja livet stannat upp under ett par timmar och bara nuet existerade.
En total  mindfullness.
Nu ligger jag med doften av skog som strömmar in genom det av myggnätsskyddade fönstret. Ljudet av vinden som prasslar utanför och ljuset från högsommarnattens himmel.
Natten har börjat och jag njuter nästan lika mycket av stunden här och nu som jag gjorde där och då, på kurbadet.
Sov gott alla människobarn, stora som små


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0