Julen är över

Julen är förbi och jag kan summera den med orden, lugn, fridfull, glädjerik men med en touch av sorg. Inte för inte är julen den högtid där många blir deprimerade och känner sig ensammare än annars. För mig som har barn är det glädje nog om jag får umgås med mina ungar en stund, om det går.
Vetskapen om att ha firat åtskilliga julaftnar som hämtade ur Fanny och Alexander, gör att jag verkligen kan känna att allt har sin tid. 
"Barnen" är vuxna och går både jour och jobbar extra natt på annan ort, vilket gör att det blir lite svårt att få till det, men det blev rätt ok.
Det blev en annorlunda men även traditionell jul där sista köttbullarna åts upp nu på kvällen. Julotta på juldagen i Seglora kyrka och middag med nyfunna släktingar/vänner på kvällen. Lutfisk idag m i trevligt sällskap.
Glädje och sorg....ja, ledsamt att inte träffa de kära som inte kunde ta ledigt från jobbet eller de som är bortresta. Den saknaden känns i hjärtat
Men som sagt, julen är över och det verkar bli en start på vintern, för jag ser snöflingorna singla ner utanför fönstret.
Tror jag ska göra mig en kopp gott te och krypa ner i bädden och lyssna på Frank Sinatra när han sjunger Ave Maria.
Godnatt så småningom


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0