Snart är det val

Låt mig slippa se en enda nidbild till, av de människor som valt att arbeta med politik. Oavsett vilket parti som personen företräder vill jag inte delta i den massiva mobbning och kränkning som alla groteska illustrationer och collage som svämmar över i alla sociala medier. 
Kritisera gärna och ofta deras åsikter, skriv satir kring deras texter, avsky ställningstaganden i frågor som gäller rasism, förnedring av genus, orättvisor. Dela deras tankar och värdegrund, eller ha den motsatta, prata politik och skapa ett öppet klimat där vi vågar stå för våra åsikter. 
Jag är fascinerad att vi i Sverige kan prata om hur, när, var och med vilka vi har sex , men smyger med vad vi röstar på och vad vi tjänar. Detta trots att vi lever i en demokrati där ingen blir fängslad för sina åsikter till skillnad från en diktatur.
När jag ser förvanskade bilder på Gudryn Schyman, där hon ser aspackad ut med en förnedrande text till, undrar jag hur intelligensen samt den empatiska förmågan hos dem som delar sånt skit ser ut. 
Tänker de för en sekund att hon och andra offentliga personer de förnedrar har barn, vänner och bekanta som ser detta? Antagligen inte, de är för korkade men framförallt för elaka för det. Med stor sannolikhet bär de på en gigantisk aggression som bara kan komma ut genom att förnedra och mobba andra. Valet ger dem alibi för att verkligen visa deras illaluktande och misantropiska sätt att se på människor som har andra åsikter än de själva.
Kanske de skulle tänka efter om man i sociala medier visade deras egna nerknarkade barn, alkoholiserade mamma med texten att hon fått för lite kuk.
Gudrun Schyman har på ett modigt och vuxet sätt tagit tag i sina alkoholproblem vilket är ett föredöme. Det har inget med hennes politik att göra. Sen spelar det ingen roll om det är Fredrik Reinfeldt eller någon annan, lämna personhatet utanför och fokusera på politiken och visa er vuxna!
Avslutningsvis säger jag som finn zetterholm
Det är inte konstigt om inte barnen vill bli vuxna om inte ens de vuxna vill bli det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0