1 september

1 september och start på höstmånaderna samt 121 dagar kvar på året. Vraket av Titanic som sjönk 1912 återfinns 1985 och Sam eller Samuel har namnsdag. 
Simon Spies hade födelsedag i dag och Per Brahe då avlider 1590 denna dag.
En dag av årets 365 dagar

Vad jag undrar, är hur det kommer sig att alla dagar har olika stjärntvillingar som kanske är lika varandra?
Stjärntvillingar är namnet på de som är födda på samma dag och därmed samma stjärntecken.
Utan att göra några som helst liknelser, måste jag ändå våga uttrycka en viss förundran över de som jag delar födelsedagsdatum med, mina stjärntvillingar. Men även över de händelser som inträffat, kraftfulla, goda, onda.
20 april
1535 mellan klockan sju och nio på förmiddagen syns över Stockholm ett fenomen över himlen som avbildas på Vädersolstavlan i Storkyrkan. 
Den svenska riksdagen röstar ja till full kognatisk tronföljd, vilket innebär att den förstfödde, oavsett kön får ärva tronen. Collumbinemassakern sker.

Födda den 20 april
Profeten Muhammed ( enl vissa källor)
Napoleon 
Adolf Hitler
Gro Harlem Bruntland
Björn Skifs 
Jessica Lange
Kraftfulla, onda, goda

Grattis alla ni som fyller år idag, imorgon är en annan dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0