Kaffe med dopp

Pling! 
Jag sitter på cafet med en vanlig kopp kaffe och en toscakaka i väntan på mitt möte klockan 16.
-Mamma, mamma det plingar, du har fått ett sms, du måste kolla vem det är!!!
Barnet som utbrister orden sitter vid bordet bredvid tillsammans med mamma och lillebror. Framför dem står varsin jättelik kopp ned choklad och vispgrädde som blivit beströdd av massor med små, bruna chokladhjärtan.
På desserttallriken ligger två chokladbollar och mitt modersjag undrar stilla, hur ska de orka äta middag sen. Framför mamman står en latte, jag blir inte förvånad.
- Kolla, kolla mamma, ropar barnet igen och mamman tar upp telefon, läser, ler och säger " på lördag kommer mormor och är barnvakt, då ska mamma åka båt till Finland"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0