Åter måndag

Åter måndag och en vecka har passerat där Inte ett ord har formulerats, inte ett penseldrag har tagits, inte ett frö har planterats.
Med frustration, men även ett strikt konstaterande hör jag orden i mitt huvud säga, allt har sin tid.
När det stormar är det viktigt med fokus, att rikta blicken framåt för att se land, se att det snart slutar gunga och fast mark åter känns under fötterna.
Men även om jag inte fått utlopp för min kreativitet, har jag haft upplevelser som fått mig att känna såväl glädje som sorg. Norrköpingsvisiten måndag och tisdag gav våren ett ansikte. Onsdagen med besök på Ingarö gav nostalgiska minnen. Torsdagens trädgårdscafe med tema Italien gav värme, glädje och gott att äta. Parmaslinka, gorgonzola, salami, oliver, vin intogs till ett glas Chianti. Fredagen på gården väckte både glädje och sorg. Lördagen med älskade Annica och en heldag i Uppsala där besök på konstutställning, barhäng och inköp av delikatesser från saluhallen fick själen att le ett efterlängtat leende. Söndagens åtskilliga mil över landskapen avslutades i kärleksfullt sällskap med allvarliga samtal om livet, resor och relationer.
Nu ska jag lämna hotellet och ta en promenad längst vattnet, äta en bit mat och reflektera över livet. I morgon är en annan dag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0