Trädgården i mitt hjärta

Kallt och ruggigt och det känns snarare som höst än sommar.
Har flyttat jordgubbsplantor, rabarber, timjan och annat för att på så sätt försöka få till en bättre plantering än den gamla.
När jag planerar trädgårdar för offentlig miljö är det självklart att det är deras önskemål och förutsättningar som räknas. Jag har inga som helst behov av attlämna "avtryck" i form av kännetecken som designer. Jag tänker alltid att det är inte jag som bor här utan kunden.
Trädgården på Skoga är dock ett hjärtebarn eftersom jag varit med från frö till sådd. Design från gräsmatta till oas.
Därför blev dagens planteringar en följd av ett nytt beslut från personalen, att ha gemensamma odlingar i stället för separata.
Tidigare har alla våningar haft sina egna, men nu skapas trädgårdsland där alla kan hjälpas åt och som belöning få dela på grödorna.
Känner sådan stolthet att ha skapat denna fina sinnenas och minnenas oas!
Ha en trevlig kväll allihop


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0