2010

Alla pratar om värmen och sommaren som är som mest sommar nu.
Som, som, som
För ett par år sedan skrev jag om min barndoms somrar med bad, lastbilen som kom med läsk en gång i veckan, cykelturer, lekar och mycket mer. Gå gärna tillbaks och läs om ni har lust, tror det var sommaren 2010...
2010, året då jag separerade efter 33 års förhållande, varav 31 år i äktenskapens vagga. 33 år där jag klev in i vuxenlivet (var 18 år) när vi träffades med familjebildning som naturligtvis leder till ett livslångt band mellan mig och mina barns far.
Träffade en god vän när jag var i Varberg i förrgår. Hen pratade om sitt ex som föräldern till sitt barn, inte som sitt ex eller hens namn vilket faktiskt är talande om hur den nuvarande relationen ser ut.
Fyra år har passerat sedan dess och barnen blir stora och det skapas nya minnen utifrån nya konstellationer.
Livet fortsätter och 2010 känns allt längre bort samtidigt som året naturligtvis för alltid kommer att vara en milstolpe i livet.
Nu hör jag svalorna skria utanför mitt vidöppna fönster och jag funderar över morgondagen och om den kommer att lämna någon milstolpe i livet....
Sov gott alla människobarn var ni än befinner er


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0