Sov gott

Så var det dags med hotelsömn igen.
Det känns nästan familjärt att sova på samma Hotel vecka efter vecka, man blir liksom lite bundis med receptionisterna.
Med ett leende på läpparna frågar de, samma som förra veckan? och jag svarar samma som varje vecka, och ler.
Leverpastejsmörgås och en stor kopp te som kvällsmål om jag inte går ut och beställer en plankstek.
Skrattar lite för mig själv när jag ser måltiderna i skrift och känner mig som en liten medelålders farbror.
Leverpastejsmörgås och Plankstek....
Kanske ska jag testa en Biff Rydberg eller wienerscnitzel nästa gång, med en bärs och en liten OP Anderson?

Jag skulle kunna vara en handelsresande liten gubbe som åker runt och säljer benkläder, korsetter och bysthållare. På kvällen går jag till Statt och virvlar runt med traktens miss tomat anno 55, till tonerna av "de sista ljuva åren"
Skulle kunna vara.... men nu ligger denna medelålders kvinna, som ska hålla låda hela dagen i morgon för 32 vetgiriga, människobarn.

Sov gott alla ni



Kommentarer
annelie

tack för en superdag kram annelie

2014-01-20 @ 20:19:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0