Sov gott i vinternatten

Jag har vandrat genom natten på de snöfyllda trottoarerna arm i arm med Marie. Det är en gåva att samtala om livets olika mysterier och komma en ny person lite närmare.
Min kära väninna Anette sa vid ett tillfälle att de flesta människor samlar på något och du Ulla, samlar på vänner.

Jag har tänkt en del på dom orden sedan dess och visst ligger det något i det. Vad jag inte riktigt förstår är hur man INTE kan ta emot gåvan som vänskap innebär.
För det är en gåva att få ta del av en annan människas livshistoria, att öppna upp hjärtat och ta emot kärlek från en person du kanske inte riktigt visste fanns. Vänskap väger verkligen tungt!
Det sägs att det finns tre saker du inte får utan som du måste förtjäna
Förtroende, Kärlek och Respekt

Sov gott alla människobarn!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0