GOTT NYTT ÅR

Och så var det ett nytt år, ett oskrivet blad som det heter.

Tanken att jag själv ansvarar för vad som ska hända känns svindlande för visst skulle det vara enklare om vi hade någon annan som tog ansvar för vårt handlande.
Men hur vill jag då att mitt liv ska te sig?
Det är inte helt fel att jämföra när jag sysslar med trädgårdsdesign och lämnar en checklista till kunderna.
Där får de fylla I vad de vill ha I sin trädgård och även svara på hur de vill att deras drömträdgård ska se ut.
Men de bästa svaren får jag på frågan, vad vill du INTE ska finnas I din trädgård?
Parallellen till vad vi vill ha I vårt liv kontra vad vi INTE vill ha blir väldigt tydlig, men även här ger svaret vad jag INTE vill ha bäst svar.
Jag vill INTE arbeta med det jag gör, jag vill INTE leva I en relation som är kärlekslös, jag vill INTE upprepa samma misstag som förra året.
Utifrån svaret kan jag försöka forma min tillvaro, skapa mitt liv.
Självklart sker det händelser som vi inte kan styra over, men det hander I trädgården också. Ogräs, stormar och illasinnade insekter som förstör för oss....
Men om vi törs inventera vår checklista kan vi också skapa ett fanatstiskt liv!
Önskar er alla ett fantastiskt 2014


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0