Bang!

BANG!
Vaknar av att en otroligt hård knall och blixtrar som lämnar randiga, sekundsnabba upplevelser då ljuset spränger in mellan persiennernas glipor.
Pang, Bang och Padofffff!!! 
Ljuden som är spännande och hotfulla, avlöses med jämna mellanrum av ett jämnt mullrande som likt doakören står för bakgrundsmusiken och refrängerna. Kommer på mig själv att inte bli det minsta rädd, utan får verkligen upplevelsen av att betrakta och lyssna till naturens symfoni.

Minns när jag var liten och tillbringade somrarna på Ingarö där det ofta var åskväder. 
Nu ska jag i ärlighetens namn erkänna att det finns ingen som helst evidens bakom det faktum att allt var mycket större och kraftigare då jag var liten. Regnet var kraftigt, åskan var öronbedövande och solen stark.....men, det är ju precis som sommaren i år, slår det mig!
Sommaren 2014 kommer att minnas med just det ovan nämnda, men även känslomässigt tumult, resor med spännande innehåll och intressanta möten.
Danmark är som jag och många andra tycker ett "dejligt land" och jag kommer absolut försöka komma dit en gång till i år, om inte annat än för att äta smörrebröd.

BANG! Nej, jag får lägga ner skrivandet och återkomma när gudarna har lugnat ner sig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0