Sov gott

Norrköping och Villa Fridhem är mitt hem för natten och det känns helt ok.

Efter månader av reparationer och fullt av folk runt omkring mig, känns det väldigt skönt att få vara ensam eller snarare sagt, själv.
Inte har ensam och själv samma betydelse?
Det finns en text som säger att man är mer ensam i en dålig tvåsamhet än en egen ensamhet och det stämmer nog!
Jag känner mig inte ensam här på fridhem, utan mer.....själv.

När jag satt i den fint inredda restaurangen, med en god middag och ett glas bubbel, kände jag verkligen att jag var jag och att jag tycker om mitt eget sällskap.

Nu i sängen, tittandes på tv för första gången på väldigt länge, känner jag att sömnen kommer krypande och lurar in mig i John Blunds land.
Så godnatt alla nära och kära, sov gott!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0