Ett annat Hotel än förra veckans

Vaknade upp efter en natt med hyfsad sömn.
Eftersom det endast fanns ett eluttag fick jag välja mellan tv tittande och arbete vid datorn.Valet blev tvn.
Jag tror att det är tredje gången jag tittat på tv sedan i maj så det kändes riktigt skoj.
I korridoren utanför pratades det högt på något öststatsspråk och någon hostade högt, med ett gurglande, dovt ljud, vilket fick mig att osökt tänka på TBC.
Jag riktigt gottade mig i fördomar och såg inför min inre blick hur alla bakterier för omkring utanför dörren.

Helt plötsligt blev det tyst och tanken på att gå bort till den gemensamma toaletten, längst bort i den mörka, rökstinkande korridoren var föga lockande.
Trots det tassade jag med jämna mellanrum fram över den fläckiga heltäckningsmattan för att gång på gång dra en nitlott, upptäcka att det var upptaget.

Så vad gör man?
I brist på någon annan möbel än säng fick tvn flytta ner på golvet och tv bordet kånkades bort till handfatet.
Kände mig som farbror Frej
"Hej alla barn nu är det barnprogram, nu ska vi se vad farbror Frej tar fram. Ett litet handfat och ett litet bord, strax är lyckan att kissa gjord"
Ja, så är det, nöden har ingen lag och själv är bäste dräng... jag menar piga.

Sedan följde en natt med mystiska ljud i gatubelysningens ljus (som trots att jag hängde ett badlakan över det persiennfria fönstret lös starkt)

Nåväl, på morgonen gjorde jag ett nytt försök att komma in i den kombinerade wc/duschen.
Efter att återigen vandrat till korridorens ände, greppar jag handtaget och för en sekund känner jag segervittring, yes det är ledigt!
Jag trycker ner handtaget och.....på toaletten sitter en tunnhårig man med byxorna nere vid vristerna, rökandes på en cigarett.
Jag stänger dörren snabbt, mumlar ursäkta och går tillbaka till rummet där jag plockar i hop mina saker, ställer tillbaks tvbordet, tar en raggardusch i min provisoriska toalett och går ner till frukostbuffen.

Känslan att vara katt bland hermelinerna förstärks av det faktum att förutom att vara enda kvinna där, dessutom vara den enda som lägger tomater och paprika på mina smörgåsar. Alla andra dricker svart kaffe med mycket socker och marmeladsmörgåsar.

På väg till utbildningslokalen skrattar jag för mig själv och tänker att livet är verkligen fyllt av överraskningar och när jag hostar högt har jag inte en tanke på TBC.
Sov gott allihop och glöm inte att ägna en tacksamhetens tanke över att ni har en toalett, det är inte självklart:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0