Lördagstankar

Här grävs det och grävs det.
Meter efter meter i styv lera och med vintern flåsande i nacken.
Det måste vara väldigt skönt att slippa just årstidsstressen i samband med förberedelser inför kung Bores ankomst.
Inte behöver dom förbereda att ta in redskap, hälla i frostskydd och sätta på dubbdäck i Medelhavet?
Visst kan jag lämna Sverige och tillbringa vintern på annan ort, som jag gjorde i fjol då jag åkte till USA på annandag jul och kom hem lagom till påsk, i stället för att gnälla. Men läget är annorlunda nu när jag har en gård, på gott och ont.
Det är så mycket jobb som ska göras med målning, grävning osv.
Jobb som tar tid från kreativiteten även om det är roligt och kanske en smula kreativt också.
Men jag längtar till penseln och att öva på mitt dragspel. Skriva fler texter, sjunga, .baka och planera inför kommande vårs blomning.
Just nu i denna stund, tar jag beslutet att även om mörkret faller tidigt och vi med största sannolikhet kommer att bli insnöade ( det är ju första vintern så jag vet inte) ska jag öva lite på klaveret varje dag och detsamma med måleriet och skrivandet.
Allt har sin tid och målningen av fönster och annan renovering får vänta till etter jul.
Det känns redan lättare!
Ha en fin lördag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0