Södertramp

Tiden går fort och jag vill göra så mycket.
Vårkänslorna exploderar i samma takt som lövsprickningen och jag kommer på mig själv att gnola på en visa, samtidigt som jag ler.
Har ni tänkt på att musiken, utförandet alltid är kopplat till glädje?
Tror aldrig jag har gnolat ( vilket konstigt ord, låter nästan oanständigt, nynnat låter bättre) när jag varit ledsen eller arg.
I och för sig skulle det vara lite kul att se och höra:):)
Hjälpte en vän att plantera om sina blommor idag, även om tiden var knapp.
Eftersom hon bor vid södra station vandrade jag på mina förfäders gator som just där ser helt annorlunda ut än i dag. Tror knappast det växte någon Magnolia där då:)
Efteråt promenerade jag en stund och insöp doften av körsbärsblom, asfalt och avgaser.
Våren är definitivt här!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0