Höns på hjärnan

Nu är den förbannade sommaren här ..... sjöng Bengt Sändh, och så är det, även om jag hellre säger den underbara sommaren. Trots mitt för tillfället, minst sagt, splittrade liv, hinner jag njuta av den jungfruliga grönskan runt omkring mig. Hämtade som sagt tre hönor till Skoga, två av dem var där även förra året. Den största som fått namnet transan är ENORM och en tvättäkta Orpingthon, gul, stor och lugn. De andra två är högst ordinära, bruna, lugna och trevliga små töser, men transan är ganska unik, eftersom hon är en tvättäkta hermafrodit, både lägger ägg och har tuppkam, sporrar och.....har börjat gala! Visserligen lite gutteralt, dovt, på gränsen till larvigt lite fjolligt, men ändå, någon form av galning:) är det. I dag ska jag köpa annat, nyttigare foder samt nät att spänna över hönsgården, återkommer! Ha en fin dag allihop


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0