Drängkvinnor

Vilka brudar, jag säger bara det!!!

Anette och Maria dök upp på gården och efter en sopplunch startade pigorna sitt jobb, eller rättare sagt drängarna.

Jävlar anamma, vad det spikades, skruvades, målades och krattades. Brevlådan monterades ner och holkarna blev som smärre lyxhus med sin faluröda färg.
När värmen slog till åkte tröjorna av och med arbetsbyxor och behå fortsatte arbetet. Buskar beskars, grusgången blev rensad från ogräs och gräsmattan stödsåddes med tåliga gräsfrön.

Själv gick jag runt som en ghostbuster med lövblås på ryggen och blåste bort enorma mängder med lönnlöv.
Skillnaden blev enorm, så jag fortsatte med logen där dammet yrde, i hönshuset och snickarboa.
Insåg snart att det behövdes munskydd, så jag sa som Kajsa Warg, man tager vad man haver.

Fnissade gott åt tanken vad grannarna skulle säga om de nya grannarna.
Ett kvinnokollektiv kanske? där en kvinna klipper buskar iklädd bh och träningsbyxor, en annan klättrar omkring bland grenarna, uppe i den höga lönnen och den tredje går omkring med ett par rosa spetstrosor över näsa och mun som munskydd. med en lövblås i högsta hugg.

Middagen smakade gudomligt gott och att det var schlagerfestival på kvällen och det faktum att jag inte har tv, gjorde att det blev en trevlig kväll. Lite som snillen spekulerar......:)
Vi somnade alla gott och efter en natts vila, fortsatte arbetet igår.

När jag vaknade i morse kändes det som någon form av fordon kört över mig, ett par gånger.
Allt värker men samtidigt är det en härlig påminnelse om att kroppen längtat efter att få arbeta efter tre månaders stillasittande i en bil.

I dag är det måndag och pappersarbete.

Hoppas att ni alla får en fin och bra dag!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0