515

Sitter på bussen på väg mot staden mellan broarna och det slår mig att jag behöver inte åka till en annan kontinent för att träffa nya människor, få till nya möten.
Jag hade knappt hunnit gå på bussen, då en man, i min ålder, sittandes på platsen på andra sidan gången, nyfiket frågade " Haru varit å åkt lagg?"
Tilläggas bör att det här sker i Solna och då är ordvalet inte konstigt:)
"Nej, jag har varit i USA" svarar jag.

Han tittar på mig uppifrån och ner och fortsätter, "Jävla Skitland !"
Sedan fortsätter vi att diskutera om fördelar ( jag berättar om alla roliga upplevelser) och nackdelar och kommer in på Olof Palme.
"Han var en modig jävel Olof" och det slår mig, att många uttrycker saker som om man känner den offentliga personen
"Minns du när han högt sa, dessa jävla mördare"? frågar han.
"Det är det fanimej ingen politiker som vågar i dag, dom är så förbannat diplomatiska" säger han med nasal stämma, ni vet när man härmar Liiiidingö.
Jag kan inte annat än hålla med. Idag handlar politik väldigt mycket om att kompromissa, rucka på värderingar i stället för att våga stå för sin åsikt, vara obekväm.
Vi fortsätter med samtal om värderingar, livsval och relationer.
Berättar att jag har en ny kärlek efter många år som gift och han delar med sig att han fortfarande letar efter sin stora kärlek.
Vid Haga norra går han av, vänder sig om och säger "ha ett bra liv å glad påsk"
Småler hela vägen in till stan.

Efter en dag som varit effektiv, med flera samtal, bokningar av kurser m.m blev det ett fint möte! Ha det så bra!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0