Kväll i Falkenberg

Kom till Falkenberg på eftermiddagen igår och åkte direkt till motorstadium.
Känner mig som en storögd åttaåring när jag går omkring bland alla racerteam.

Är själv en i teamet "Runs like hell" med Bettan som huvudperson.
En helt ny värld....

Efter 54 år tycker jag fortfarande att det är så vansinnigt roligt att lära mig nya saker, uppleva nya saker och kanske framförallt, möta nya människor.

Racingvärlden är en värld fylld av män i olika ålder, samt en och annan kvinna, som liksom jag följer med sin kärlek på det som är hans intresse, för att ta del av och dela hans passion.
Men det bästa är att det inte är ensidigt utan han följer även med mig på det jag brinner för.
I juletid satt han sent på kvällarna och gjorde julgrupper, hjälpte mig att stansa strass på scenkläder jag gjorde samt ramade in 30 tavlor.
Allt av samma orsak som att jag nu sitter i en tältstol, omgiven av verktyg och koncentrerade män med svart, oljiga händer.

Att dela varandras intressen, att vilja skapa nya projekt, att visa ömsesidig respekt för våra olika intressen är stort.
Kan ärligt säga att jag inte kunde se skillnad på en Volvo eller Saab innan jag träffade Bill.

Nu är klockan 20 och än väntar många timmars jobb innan Bettan är redo, inför morgondagens race.

Ha en underbar kväll allihop!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0