The Swamps

Lämnade New Orleans' igår för att ge oss iväg mot........träskmarkerna!

Det är ytterligare en dröm jag haft i mitt liv, att glida runt i de spännande markerna och betrakta de magiska träden och betraktas av mystiska väsen.

Jag har ju sett filmer, en del skräckfilmer (när jag var yngre) som handlar om mystiska enstöringar, eller gäng bestående av tandlösa, elaka, banjospelande män som alla är släkt med varandra, på ett eller annat sätt, som bor i dessa Swamps.

De åker omkring i sina båtar, med geväret laddat, snuset rinnande ur mungipan, på jakt efter nåt frodigt att sätta tänderna eller nåt annat i.
Kvinna, man eller nåt kreatur, vilket som kvittar, bara det är något nytt och spännande i deras ensamma, torftiga liv.
Men jag har även sett filmer om naturfolk och djur som lever där, sett en känsla av någonting jag varit nyfiken på, och så var det.
I den lilla plåtbåten som snabbt tog oss fram genom träsken, var vi åtta stycken personer i blandad ålder och nationalitet
Storögt satt vi tysta och stirrade runt för att få syn på alligatorer, och visst fick vi se dem, men även ormar, fåglar och vildsvin, eller rättare sagt vattensvin.
Så otroligt söta, som bara älskade marshmallows!
Ja, ja, visst var det en riktig turistfälla då vi gled omkring djupt inne i träsket, (med tak över båten så att inte ormarna skulle ramla ner från träden i båten) och det helt plötsligt kommer tre glada grisar simmande mot oss. Men det spelar ingen roll, jag ville pussa dem allihop på deras söta svarta trynen, men det gick tyvärr inte, dom var trots allt vilda....

Efter det såg vi ännu fler alligatorer och ormar ( till Bills stora skräck) samt fick hålla i en alligator som var kall men mjuk och tänk er, jag såg inte en enda enögd, tobakstuggande Jack, Tom eller Hank under hela färden!

Sedan fortsatte vi vidare, längst kusten och in i Alabama.

Önskar er alla en fantastisk dag!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0