Snö

Igår avslutades vår SF vistelse med besök i hippiedelen Haith Ashly som var jättehäftigt! Cool stämning och roliga affärer som till och med fick mig att shoppa:) efter det en snabb visit i Castorkvarteren, stadsdelen som är tryggast att vistas i enligt polisen, men kanske mest känd för att vara en oas för HBT personer. Jag blev så lycklig, regnbågsflaggor överallt! Det kändes nästan som Ingarö där jag har en som ständigt sitter uppe för att den är så fin.
Lunchen intogs på Fishermans pir tillsammans med Stefan, Lotta och deras barn. Underbar nyfångad krabba

Sedan bar det iväg igen, mot Yosemite.
Efter många timmars färd stannade vi till och övernattade på ett motell i en liten håla ( inget ont i det) Och insåg att färden fick fortsätta idag.
Efter inköp av vatten, snökedjor och en alldeles underbar begagnad mekanikeroverall, begav vi oss mot bergen, och vilka berg!
Höga, vackra men samtidigt otäcka. Det slår mig att vi alltid åker i berg på våra resor:)
Efter körning på slingrande vägar kom vi mot kvällningen hit, till en annan liten håla. Börjar bli van att sova på vägmotel tillsammans med andra vilsna människor och duschar byggda för dvärgar ( Bill är ju 196 cm )
I morgon åker vi vidare mot nästa nationalpark, Seqoija för att se de gigantiska Redwoodträden.
Önskar er alla en fin dag, kväll, natt eller vad det nu är i Svedala!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0