route 66

Jag har haft lite problem med att ladda upp bilder, men nu kommer de!
 
Som ni vet var ju vår tanke att åka gamla route 66 från kust till kust och visst har vi följt den gamla vägen, men nu ändrar vi lite i planerna.
Eftersom det är så mycket vi vill se som avviker från vägen, följer vi bara våra hjärtan och ser det vi vill se.
Så från det vi lämnade Kingman där Bill ständigt satt med ett leende på läpparna och tårar i ögonen, över alla fina bilar han såg, till dagens slutstation Holbrook har vi absorberat massa upplevelser.
 
Om vi båda två kände att två dagar i Vegas räckte, stannar vi till i alla naturreservat vi bara hittar.
I morse vaknade vi i Grand canyon village, käkade frukost och gav oss iväg till helikoptern som skulle flyga högt, högt över Grand canyon. Jag kände mig jättenervös, dels för att jag aldrig åkt helikopter tidigare och dels att jag skulle bli åksjuk, har hört att man lätt blir det.
Så garderad med åksjukepiller och kamror laddade, var det dags!
 
Vilken upplevelse, vilken häftig känsla att flyga, som en fågel över enorma bergmassiv på hög höjd, wow!
Det blir ett minne som jag kommer bära med mig hela livet!
Resten av dagen har vi rest genom indianernas land, eller rättare sagt reservat. Navajo och Hopi idag några andra stammar i går och i morgon blir det nog Apacherna.
 
Som sagt, vi ändrar lite riktning i våra planer och ser var vindarna blåser....
 
Godnatt alla fina
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0