Parader överallt parader.........

Parader i alla dess former. Gårdagen tillbringades i paradernas tecken. Vi köpte två stolar och satt som två riktiga , amerikanska turister vid sidan om den avspärrade huvudgatan, i väntan på paraden. Ålderstigna Madamer på blingbling dekorerade, enorma motorcyklar, kastade halsband till höger och vänster, beridna cowboys på vackra hästar, fantasifullt dekorerade lastbilsförare som lite påminner om studentflaken, med den skillnaden att här kastas halsband över åskådarna istället för öl. Trumpetblåsande, trumslagande ungdomar som tar sin uppgift på så stort allvar att de ser ut som en militärparad med sin stela mimik och monotona trumslagande. För att inte nämna alla söta cheerleaders från olika skolor, små tioåriga flickor uppsminkade och med rullande underliv härmar sina äldre kamrater. På kvällen i "våra kvarter" de Franska, såg vi en parad till, tobaksparaden. Här fanns inga raka led eller givna uniformer utan allt slitet, ruskigt och läskigt var tillåtet . Zombies, monsterbebisar, spindelmän och fordon av olika material. Påminde lite om såna där studentspexparader ni vet. Annars har vi funnit en lugn dygnsrytm där vi promenerar mycket runt om. Stannar till och handlar lite, tar en fika eller äter nåt. Efter en månad med nytt läger så gott som varje natt är det rätt skönt och dessutom älskar vi den här staden, så vi har beslutat att stanna ett par dagar till. Vad som händer härnäst vet jag inte för nu har vi nästan betat av alla drömmar jag haft om vad jag vill se i USA och ska snart till Florida och kolla på bilrace, vilket är en helt ny upplevelse för mig som ska bli kul! Ska försöka lägga ut bilder, det är tyvärr lite teknikproblem. Varma hälsningar till ett kallt Sverige, ni finns med i mitt hjärta!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0