Moder jord

Igår gav vi oss iväg mot Grand Canon, var det meningen, men det kom några saker i mellan....som tre bilar och andra skojiga saker.  Skäms nästan att i ena inlägget skriva hur jag skyr shopping, för att i nästa berätta att vi köpt gamla saker och bilar till vår kommande verksamhet. Men det ska jag berätta om en annan gång.
Hursomhelst har vi lämnat stadslivet bakom oss,  för en tid och ska tillbringa våra dagar på landsbygden, dit turisterna inte vallfärdar.
Eftersom jag är oerhört intresserad av etnografi och känner stor kärlek till alla människor som ser oss alla som besökare på moder jord, vill jag självklart se mer av indianernas Amerika.
idag åkte vi igenom Huapalai indianernas reservat och i morgon väntar Grand Canyon med indianerna som bor I dalen. Visst är det en turistattraktion om något, men känns fantastiskt stort att besöka. Nu väntar bädden och förhoppningsvis en god sömn
Sov gott alla människobarn och ta med er vad indianerna säger så klokt
" vi har inte ärvt jorden av våra förfäder, utan lånar den av våra barn"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0