Cowboystad

Eftersom wifi fungerar lite hipp som happ har det blivit lite oordning i blogginläggen, men nu är jag snart i kapp:) Efter vårt uppvaknande på morgonen gav vi oss iväg sent, vid 9-10 tiden, ja vi har blivit sjusovare båda två. Eftersom båda är kvällströtta och brukar lägga oss senast 10, vaknar vi tidigt. Men nu pratar vi till både 23 och 24 och då blir det senare morgnar. Men när vi väl gav oss iväg var vi laddade att åka mot Dallas och det omtalade hotellet Stockyards historic, där vi bokat rum. På vägen dök det åter upp spännande och roliga ställen där vi köpte saker som kan vara roligt att ha på en bondgård, vindsnurror, flaggor och en kohud med brännmärke att lägga framför brasan. Det sistnämnda köpte vi i en butik för cowboys, en enorm butik med tusentals sadlar, lasson och annat som hör deras liv till. Vi fick också möjlighet att kasta lasso vilket inte gick så vidare bra, trots mitt samiska påbrå, men jag får väl öva.... Väl framme i Forth north och på hotellet kändes det som vi var med i en film. Hela hotellet var inrett i gammal stil och överallt gick kowbojsare omkring, lugnt och lite tufft. Alla vi mött i Texas är otroligt trevliga och intresserade av att höra om vår resa och när vi talar om vi ska vara ute i tre månader är det väldigt awsome. Jag har märkt att de lättare förstår vad jag säger om jag bräker på och pratar nasalt, lite som om jag hade gomspalt, lite så där " Hi guys prova själv vet ja, det låter mycket som texasdialekt. Turister som vi är tittade vi naturligtvis på när de vallade sina och red bredvid och som grädde på moset, hoppade jag upp i sadeln på en stackars tjur, till Bills förtjusning. Självklart åt vi T bonesteak och självklart var vi helt slut då vi gick och la oss i det fina rummet med luckor för fönstren.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0