Våren är på vg

Idag har vi följt kusten hela dagen. Med undantag av ett par stopp för mat, fika lite roliga ställen har vi kört hela dagen. Vad som slår oss hela tiden är att det är så rent utefter vägarna och i städerna, men det kanske inte är så konstigt. Med jämna mellanrum står skyltar med texten att kastar man skräp är bötesbeloppet 1000 dollar, ibland bara 500. Nu har jag väl aldrig varit sån att jag kastar skräp, har svårt med tanken att någon annan ska behöva ta hand om min skit. Framförallt spottar jag aldrig tuggummi på marken, eftersom orden från pappa sitter inrutade i hjärnan. "Tänk på de små fåglarna, de tror att tuggummi är bröd, näbbarna klibbar ihop och de stackarna dör!" Ja inte vet jag om det stämmer, men bara tanken..... En annan sak som är påtaglig r att vintern här går mot sitt slut. Träden börjar skifta färg, knopparna börjar brista och Magnolian blommar på bar kvist. Även människorna börjar klä sig "vårligare" Shorts och Uggs, fodrade pälsstövlar, det är ju trots allt januari. Nu har vi stannat på ett litet motel, i ytterligare en liten håla och kontrasten mot hotellet i förrgår är enorm, men det är också lite av charmen. I morgon väntas ett besök i en botanisk park, jag längtar.. Hoppas ni alla får en underbar lördag!


Kommentarer
Bi

Min mamma sa i också detta om tuggummi och småfåglar. Undrar om det stämmer.,.för säkerhets skull spottar jag aldrig tuggummi ute!

2013-02-02 @ 16:21:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0