Några ord från Norra Florida

Vaknade upp utsövd trots nattens hårda vindar.
Eftersom ingen kunde veta hur hårt vindarna skulle blåsa över denna smala, ö (jämför Öland-Sverige, fast närmare) var det bara att vänta in stormen.
Personalen berättade att de hade en evakueringsplan som de troligtvis aldrig skulle behöva använda. Hotellet som ni ser på bilden är ju av betong och jättestort, så det blåser nog inte bort i första taget:)

Hur som helst vaknade vi till en blå himmel, en frisk doft från havet och en ny dag där det enda vi visste var att vi följer kusten.
Som jag nämnt förut blir resan full av överraskningar då vi låter slumpen föra oss vidare.

Jag har under resans gång fått uppleva så mycket saker och sett så många platser jag velat att nu är det färdigplanerat. Jo, jag vill till Key West och andas in historiska vindar, se ett par race i Daytona och besöka trädgårdar, men annars får det bli slumpen som avgör, det brukar bli roligast så.
Som man ser det kan resan delas in i tre delar,

1. Planerade upplevelser, dvs se och göra sånt som vi drömt om att göra, saker och ställen vi sett på tv, och som väckt nyfikenhet. Ni vet, lite som listorna"100 saker att se innan man dör"
Givetvis individuellt och en smaksak, men ändå lite kul.

2. Inspiration och absorbering av människor, miljöer, konst, mat, musik och natur. Själslig påfyllning helt enkelt.

3. Kick off och planering inför 2013.
Det är stora planer och händelser som kommer infalla under det kommande året, både på det yrkesmässiga och privata planet.

Livet är verkligen en chokladask som Forest Gump sa!
( lite komiskt är det dock att Bill är den första jag träffat som älskar körsbär i likör, ni vet dom som alltid blir över)

Önskar er alla en kärleksfull och kreativ dag!

Godnatt



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0